Help ons met een donatie!

Over iets minder dan een maand is het zover en gaan we beginnen aan het groot onderhoud! Om de kosten laag te houden doen we zoveel mogelijk zelf. Ondanks dit zal het groot onderhoud nog steeds rond de €15.000 kosten. Een gedeelte hiervan proberen we gesubsidieerd te krijgen door cultuurfondsen. Daarnaast vragen we jouw hulp om onze mooie botter in een goede staat te houden. Je kan ons helpen met een klein of groot bedrag. Hieronder is te zien wat wij met je donatie kunnen doen.

1 dag eten en onderdak voor een vrijwilliger 10 euro
6 bussen tixophalte 25 euro
1 blik bottomcoat 50 euro
1 dag hellingen 100 euro
Hout voor een gang of inhout 300 euro
De pannenkoeksligger 700 euro
Complete gang 1500 euro

 

Als je wilt doneren aan ons project, kan je een bedrag overmaken op rekeningnummer NL49INGB0003030194 t.n.v. Stichting tot behoud van de BU130.

Wij zullen iedereen natuurlijk op de hoogte houden van het groot onderhoud via deze blog. Om iedereen te bedanken voor hun donaties organiseren we verder op zaterdag 15 september 2018 een meevaardag zodat je zelf kan zien wat we met je geld hebben gedaan. Daarnaast ben je natuurlijk welkom om te komen kijken of een dag te komen helpen.

Alvast bedankt voor je eventuele bijdrage!

De Stichting is aangemerkt als culturele ANBI. Giften boven een drempelbedrag zijn daarom voor 125% aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Dit drempelbedrag vervalt als je periodiek wilt doneren aan de Stichting, neem hiervoor contact met ons op. Voor meer informatie, zie de Belastingdienst.

 

Hellingbezoek Elburg

Een tijdje terug zijn 2 mensen met de trein naar Elburg gereisd, om de helling te bezoeken en om een praatje te maken met de hellingbaas. Dezelfde dag was ook de open dag van Botterstichting Elburg, die onder andere gevestigd zit op de helling, we hebben dus ook meteen de andere boten en de botterstichting gezien. De hellingbaas was zeer aardig, en een hoop wensen van ons (bijvoorbeeld het plaatsen van de inhoud van de boot in het gebouw van de helling) konden vervuld worden. Vanwege de aardigheid en het meedenken van de hellingbaas hebben we veel zin in de samenwerking met de helling in Elburg, en worden de 4 weken die we in Elburg gaan zijn waarschijnlijk nog beter.

Pia

Afterparty

Hoera! Lekker jachtbitter drinken op de Bolk om de overwinning te vieren! (bah!, waarom krijgt de 1e ook alweer het vieste drankje?)

We waren te vroeg..

Onze planning van de laatste uurtjes. We waren meerdere keren bijna omgedraaid. Gelukkig met 52 minuten te vroeg volgens de planning toch binnen gekomen. We waren later dan gepland bij de mokbaai maar gelukkig wel veel sneller terug!

Gewonnen!

Doorzeilen loont! Na een supersnelle terugrace van Texel naar Den Oever zijn we met 25 punten binnengekomen na 71 uur en 6 minuten. De wedstrijdcommissie heeft een punt afgetrokken voor het incomplete logboek van onze laatste avonturen maar dat was toch nog een punt meer dan de nummer twee.

Wel niet wel niet wel niet wel…

Veel discussie maar uiteindelijk besloten toch nog 1x west te gaan. Resultaat een nat pak en een late finish, maar met onze paarse krokodil bij de mokbaai hopelijk wel 2 extra punten! Nu bij keerton amsteldiep.

Culinair dobberen

Er wordt ons al tijden een noordoosten wind kracht 5-6 met uitschieters 7 in het vooruitzicht gesteld. Toen ik begon dit stukje te tikken was het echter eerder een zuidwest 2. Gedurende de nacht, op het Zachtebed, hebben we gestaag rifjes eruit gehaald en zeiltjes bijgezet. Vanochtend vroeg kwam de wacht van 4 tot 8 niet meer tegen de stroom in en hebben ze de botter voor anker gelegd. Nu dobberen we onder het genot van gevulde eitjes westwaarts en het gaat steeds harder.

Vannacht onze eerste punten gehaald!!

Tot nu toe waren wij (shift 1) taxichauffeur voor de puntenhalers (shift 2). Gelukkig is daar vannacht verandering in gekomen. Met een ontelbaar aantal overstagjes hebben we vlak voor de kentering de keerton bij Vlieland gerond. Nu hebben we de smaak te pakken en zijn we bezig met onze inhaalslag!

Inkomend bericht

23.10u Een lichtschijnsel op de dijk bij het Harlinger havenhoofd, langzaam schoof een bakboordslicht voor bij de andere dijk: silhouet van de BU130 in voltuig, ze zijn er! PRACHTIG👌👌Roepen, zwaaien met ons lichie. We kruipen om een hek: ik moet van mijn schipper Michiel onder de lantaarn van de KNRM gaan staan! Trui loeft voorzichtig op voor overstag, we zien het groene licht. Langzaam glijden ze weer terug achter de dijk, richting Vlieland. Wij snel weg bij de KNRM, voordat de bewegingsmelders daar af gaan😉 Michiel, ex-stuurman grote vaart, heeft groot respect: “hebben ze geen eens GPS?”👍

Brandaris had een gezellige nacht

Met flinke wind wzw deze nacht naar terschelling gevaren. Meeste boten hebben wel even gezellig met de Brandaris gepraat. Na een pirouette op het oosterom, nu met vol tuig, waterzeil en kluiver genieten van de zonsopkomst onderweg naar Ameland! Waarom gaat de bu37 sneller…?

Gestart!

Vandaag de hele dag laatste voorbereidingen gedaan. Zojuist gestart. Iedereen lijkt dezelfde kant op te gaan…

De voorbereidingen zijn in volle gang!

Afgelopen week hebben we de peddels netjes in tweeën gedeeld zodat we niet meer met die 4m apparaten in trein en bus moeten reizen. Verder hebben we afgelopen vrijdag nog een tweedehands 7m vaarboom op de kop getikt en met de sprinter vervoerd. Zonder teen, dus die hebben we nog even nieuw gemaakt!

De eerste plannetjes zijn gesmeed!

Onze eerste blog van 2018! Naast winnen gebruiken wij de Zachtebedrace ook voor de opleiding van onze aankomende schippers. We zijn daarom alvast lekker bezig geweest met het doornemen van het reglement, alle papieren rompslomp en het maken van een paar eerste plannetjes! Zouden we dit jaar wel op tijd de punten binnenbrengen?




© 2012 Stichting tot behoud van de BU 130 - Trui